zaterdag 26 september 2009

Mobieltjes.

Vannacht hoorde ik een klap in de woonkamer en iets dat heen en weer getrapt werd. Vanochtend was mijn mobieltje weg. Ik zag alleen dat het statief van mijn fototoestel op een andere plek lag, dus ik dacht: ze hebben het statief weggeschopt! Maar wel weg mobiel.... Eerst naar de ene kroeg waar ik als laatste was en een vriend een SMS-je gestuurd heb, daarna naar de andere waar ik heb gezeten, vervolgens naar Woo Ping waar ik eten had gehaald, maar nergens had men mijn mobiel gevonden. Om 5 uur kreeg ik het idee om mijn buurvrouw te vragen mijn nummer te bellen. En ja hoor, onder een tafeltje op een plek waar ik nooit kom, ging mijn telefoon af. De Lapjespoes, de dader (toen het gebeurde was de kater buiten en lag Ceesje op bed) keek me aan alsof ze water zag branden. Ik? Heb ik dat gedaan!!!??? Ja dus! Ergens ligt er ook nog een USB-stick, maar die kan je niet bellen.....

Hans.

Toen de Boez nog klein was (nog niet zoooo lang geleden), nam hij regelmatig onze mobiel te grazen. Dit oude model (we hebben ondertussen een nieuwe) sprong open als het op de grond viel en dan donderde de sim-kaart eruit. Het "kastje" vonden wij altijd direct terug maar de sim-kaart en het klepje dat de boel bijelkaar moest houden, daar moesten wij immer heel lang naar zoeken. En helaas, we konden die kaart ook echt niet bellen! Wij gaan trouwens nooit voor vijf uur naar de kroeg, Hans!!! Al drinken wij soms wel eens een glaasje wijn bij de lunch, eerlijk is eerlijk! Maar dat terzijde...
De redactie.

10 opmerkingen:

Katja zei

Nog een geluk dat de Boez die simkaart niet opgeknabbeld heeft dan !

Annemieke zei

Als het mooi weer is, mag je best voor 5 uur naar de kroeg!

Onze katten verstoppen ook altijd van alles onder de kast en de bank. Als we dan een keer (heel sporadisch) dingen verschuiven om grondig te stofzuigen komt er van alles tevoorschijn!

ina zei

Hebben ze weer nieuw speelgoed.

Hans zei

@Annemiek.

Ja, ik heb ook inmiddels alles goed verschoven, maar de USB stick is nog ergens. . . . Al mijn passwords staan er op. Gelukkig in code.

ina zei

Hans had trouwens niet gezegd dat hij voor 5 uur in de kroeg was. Dat ging volgens mij over de vorige dag, en een tijd is er toen niet bij vermeld.
Dit nog even om de zaak recht te zetten, en om te voorkomen dat Hans als kroegloper te boek komt te staan. Niet dat ik weet dat dat niet zo is, maar uit dit verhaal kun je het in elk geval niet afleiden.

Hans zei

Hoi Ina,

Ik ben in Leidse kroegkringen bekend als kroegtijger, en dat weet Mevrouw Katblad inmiddels ook wel. Het zit in mijn genen, ik ben een kwart (West)Vlaming!. Maar je hebt wel gelijk,het was de vorige dag.
Dat is niet mijn reden om te antwoorden. Vannacht ving ik mijn kater die kwam zeuren voor zijn ontbijt (veel te vrog!) en gooide iets van tafel. En nu kan ik mijn horloge nergens meer vinden. . . . .

Annemieke zei

Hahaha. Het is een complot! Straks heb je helemaal niets meer over.

ina zei

Misschien moet je eens opruimen...

Hans zei

En ze werken niet eens samen, Ze hebben nog geen partij 'Huis is vol'!

Mvgr

Hans

ina zei

Dat denk jij.