vrijdag 25 september 2009

Fout kleedje?



Januari 2009:

Ik had wat restjes wol verwerkt tot een niet heel mooi, maar wel heel lekker kleedje voor de katten. Dat dacht ik tenminste...
Wat was hier aan de hand?

Snuitje: Ik zeg niets...
Faffie: Hoezo, is er wat dan?

Ik wil wel eens weten of de lezers van het Katblad kunnen raden waarom het kleedje (in eerste instantie) niet beviel. Ik ben er zelf na deze demonstratieve 'acties' van S&F wel achter gekomen!


Groetjes,
Katja



Wij vinden het een mooi kleedje! En snappen dus het probeem van de haarfabrieken echt niet...

9 opmerkingen:

Annemieke zei

Te weinig kattehaar erop? Of lag hij verkeerd om? Ik vind het ook best een mooi kleedje trouwens.

Katja zei

Ik geef een hint : het heeft te maken met de tijd van het jaar dat de foto's genomen zijn. Alle nodige 'clues' zijn op de foto's te zien.

de redactie zei

Nou, het lijkt koud weer maar we zien wel een tuinslang liggen. Was het toch te koud? En had je geen bruine en rode restjes wol meer? (Warmere kleuren dus?) Als dat het niet was, geven wij het op...

Katja zei

Hihihi, die tuinslang is helaas geen clue, want die heeft gewoon met mijn laksheid om op te ruimen te maken...

Hans zei

Tis dat katten (partieel) kleurenblind zijn, anders had ik gezegd, het past niet bij de kleur van onze vachtjes. Verder heb ik geen idee!

Annemieke zei

Volgens mij ligt er sneeuw buiten! En houdt dat kleedje de warmte van de verwarming tegen - daarom gaan ze ernaast liggen (?)

Katja zei

Nou jaaaa !Ik had gisteren het antwoord al opgestuurd maar blijkbaar niet goed verzonden. Maar ben toch blij dat nu iemand het zelf nog heeft geraden ! Annemieke had het goed. De vensterbank wordt door de radiator heerlijk warm en de katten liggen in de winter dan ook vaak bijna in coma op de vensterbank... Het kleedje bleek veel te goed te isoleren dus daarop was het lang zo lekker warm niet.
(En wat betreft die sneeuw...ik zie het zelf bijna niet, maar je hebt gelijk, het was 1 januari en de dag daarvoor was de hele tuin wit).

Annemieke zei

Hoera! Ik had het goed!
Geholpen door Elrond - die zou in de winter wel IN de verwarming willen liggen.

Hans zei

Grappig!

Lang geleden, toen ik nog jong was en vlot ter been, had je ECHTE WINTERS!

zoals in 1962-1963. Ik zat nog op de lagere shool. Als ik bij een vriendje thuis speelde zat zijn siamese kater (koki geheten) op de radiator van zijn kamer. Ik tilde hem een keer daarvan af en brulde het uit van de pijn. Wat was die radiator gloeiend heet! Koki lag er heerlijk op te slapen. . .