donderdag 10 september 2009

Rooie donderstralen.



Pieper: Hallo lezers van het katblad. Ik ben Pieper, de zus van Iwan. Mijn broer (Elrond) en ik hebben al eens in het echte katblad gestaan. Ik heb nu eindelijk mijn mensen bereid gevonden om wat foto's van ons te nemen voor de bijlage. Die onderste foto is van Elrond. Hij lijkt op zijn vader, die had ook van die streepjes (Loki - woonde vroeger bij Iwans mensen, maar had helaas ernstige nierproblemen en is niet meer). Ik lijk meer op mijn moeder (Rory, woonde vroeger bij mijn mensen, maar is "de hort op"), al ben ik wel wat lichter van kleur en heb ik langer haar.
Vroeger hield ik niet zo van mensen en aandacht, maar inmiddels ben ik best gehecht geraakt aan mijn mensen. Vooral 's nachts wil ik graag op schoot in bed voor een portie aai. Elrond wil juist graag op schoot als de mensen op de bank zitten. Dat vult elkaar dus mooi aan.
Op deze foto's is het niet zo goed te zien, maar we zijn een stuk kleiner dan Iwan, en ook een stuk slanker (sorry broer). Verder kunt u als u goed kijkt zien dat ik een plekje bij mijn ogen heb. Dat heb ik zelf gedaan toen ik jeuk had - mijn mensen moeten er vooral vanaf blijven. Onlangs heeft het hij-mens het schoongemaakt - nergens voor nodig en heeel vervelend!



Elrond:

Pieper is een beetje arrogant. Maar ik weet nog wel een mooi verhaal over haar naam. Toen ze heel klein was kroop ze altijd uit het nest. Geen idee waarom ze dat deed, misschien omdat ze het enige meisje uit het nest was. Maar dan begon ze heel hard te piepen en dan ging onze moeder (Rory) naar haar toe en dan was het goed. Maar dan liet ze mij en mijn broers natuurlijk alleen, dus dan begonnen wij te schreeuwen. Dus toen hebben mijn mensen een doos gebouwd waar iedereen in paste en niet uit kon klimmen. Maar toen Pieper (die inmiddels vanwege haar gekrijs de naam Pieper had gekregen) 5 weken oud was, ontdekte ze hoe ze uit de doos kon klimmen en begon alles weer van voren af aan. Dus de naam Pieper is blijven steken. En zoals mijn mensen vaak zeggen heeft ze ook wel iets weg van een aardappel. Nee, dan mijn naam...dat is natuurlijk een hele andere orde van grote!

Dank u wel mevrouw Annemiek, voor dit leuke verhaal. En inderdaad, broer Iwan is wat aan de zware kant maar verder lijken ze toch wel erg veel op elkaar!
De redactie.

2 opmerkingen:

Katja zei

Elrond, da's inderdaad heeeeeel wat anders dan Pieper. Dus als ze niet zo gepiept had als kitten had ze misschien wel Arwen geheten ofzo ?

Annemieke zei

Ja, dat had zomaar gekund! En gemiste kans...