vrijdag 4 september 2009

Sex, drugs en R&R.

In 1965 vertrok een van mijn zusjes naar Amerika voor een stage aan de Standford University in San Francisco. Daar leerde ze haar echtgenoot kennen, met wie ze nu al meer dan 40 jaar gelukkig getrouwd is. Op een gegeven moment is ze met haar gezin, man en twee zonen, naar Colorado verhuisd en ging wonen in het plaatsje Nederland (echt waar!!!!!!) bij Boulder. Ze werkte op de Universiteit van Boulder. In Nederland is een beroemde opnamestudio, de Caribou Ranch (o.a. bekend van Chicago Transit Authority). Daar kwam een groep platen opnemen, Buffalo Springfield. Enkele leden van de groep gingen ook in Nederland wonen. De groep bestond uit onder meer Stephen Stills, Neil Young en Richie Furey. De laatste werd mijn zusje haar directe buurman. Dat wil zeggen, tussen het huis van de Fureys en dat van mijn zusje en zwager lag een volle kilometer bos!
Mijn zusje en de Fureys, man, vrouw, twee kinderen en 9 (!) katten werden dikke vrienden. Als Buffalo Springfield ergens moest optreden dan moest er voor de 9 katten gezorgd worden! Dat deed mijn zusje. Met de auto eerst de berg af en vervolgens de oprijlaan naar het huis van de Fureys bergop.

In 1974 gingen mijn ouders bij mijn zusje op bezoek. Mijn moeder kwam en maand later thuis met de mededeling: "Hans, ik heb een beroemde popzanger ontmoet, met 9 katten, . . ."
Nou komt het!. . .
"En het is nog een aardige jongen ook!" , zei mijn moeder!


Buiten het verhaal: ((((Ik heb twee LP's van Richie Furey met handtekening!
Popzangers. . . . Tja. Voor mijn ouders was dat Sex, Drugs en Rock'n Roll!))))



Hans.

1 opmerking:

Annemieke zei

Iemand die 9 katten heeft moet wel een aardige jongen zijn!