zaterdag 24 oktober 2009

Gepasseerd...


Japekoppie:
Terwijl ik buiten was, heb jij stiekem sudderlappies opgezet! Ja, ontken het maar niet! En je hebt niet gewacht tot ik weer thuis was om voor te proeven! En nou zijn die lappies verpest door de kruiden die je erop hebt gegooid. En bovendien liggen ze nu in de pan heet te wezen en kan ik dus helemaal niks meer voorproeven!


Ja, ik ruik het best! En het is een grof schandaal! Je hebt me gepasseerd terwijl we nog zo hadden afgesproken dat ik altijd alles mag voorproeven! Kon je nou echt niet wachten tot ik thuis was? Je houdt zeker niet meer van me heh? Nou, ik ga mijn koffer wel pakken! Jij met je snertkrant en je snertcamera! Nee, zak er maar mooi in met je lappies! En ik hoop dat ze hartstikke taai worden en niet te vreten zijn! Snertmens!



Wat zeg je? Krijg ik toch een stukje? Heb je wat voor me bewaard? En mag ik de lapjes als ze gaar zijn ook proeven? Zijn ze niet zo sterk gekruid? Hou je heel veel van me? En nu ik net zo heb staan te schreeuwen ook nog? Evengoed?
Wel, ik vind jou ook lief hoor. Ja, ik ging effe uit mijn bol. Geeft niet heh? Kan gebeuren ja. Beetje spanning door dat nieuwe luik inderdaad. Ligt het in de koelkast, dat stukje om voor te proeven of is het al op kamertemperatuur?

2 opmerkingen:

marian zei

Gelukkig maar is er ook nog een stukje vlees voor jou over! Maar hoe kon je nou denken dat je mens niet iets voor jou opzij zou leggen? Je hebt toch nog wel een beetje vertrouwen in haar?

thea1512 zei

Ja hoor Japekoppie, hier moeten wij ook voorproeven. Daar staan we op. Het is tenslotte ook kwaliteitskeuring.

Wij zorgen goed voor onze mensen: Stel je voor dat het niet lekker is.

Snoebel, Sieske, Bikkel, Juulke en Wieske uit Venlo