vrijdag 23 oktober 2009

Brutus werd Bikkel.


1e dag bij katimo in de opvang

Brutus wilde een nieuwe naam en een nieuw huisje.
Al voor mijn vakantie zie ik zijn foto's. Ze staan op mijn netvlies gebrand. Hoe heeft dit zo ver kunnen komen! Een kater van 8 jaar zwaar verwaarloosd en uitgemergeld. Hij zit bij Katimo in de opvang. ( http://www.stichtingkatimo.nl/ )



een deel van zijn lijf is zo goed als kaal...

Het laat me niet los. Na het overlijden van Funs is er plaats voor een kater bij mij eigen twee meiden. Geen kitten, want Snoebel is toch wel dominant.

Tijdens onze vakantie hebben we het er over. Carel is niet enthousiast. Hij vindt onze twee meiden, samen met tijdelijke opvangers wel genoeg. We hebben het er geregeld over, maar je kunt dit niet afdwingen. Als we terug zijn van vakantie, zie ik de foto's van Brutus weer. Omdat deze naam echt niet bij hem past, is hij omgedoopt tot Bikkel. Als je dit overleeft, ben je een Bikkel. Bikkel is al goed bijgekomen maar nog steeds te mager. Hij heeft zijn vacht al deels terug. Hij is lief en sociaal met andere katten, maar ook met mensen. Ongelooflijk dat hij zijn vertrouwen in de mensen niet is verloren. Carel en ik hebben het er samen nog eens over; Bikkel moet een kans krijgen. De enige voorwaarde van Carel is, dat het goed moet gaan met onze eigen meiden. Dat vind ik zelf ook, want zij hebben de oudste rechten.

Donderdag heb ik Bikkel opgehaald bij Katimo. Daar in de groep is hij heel sociaal, hopelijk gaat dat bij mij thuis ook zo. Binnen een uur na aankomst loopt Bikkel het huis te verkennen. Juulke en Wieske zijn meteen weg van deze vriendelijke kerel! Bij hun eerste ontmoeting schrikken Sieske en Bikkel even van elkaar, maar het ijs is al snel gebroken. Ook Sieske bezwijkt voor de charmes van Bikkel en al snel geeft ze hem kopjes en kusjes.


En Snoebel? Snoebel negeert hem gewoon. Ze bekijkt hem amper en doet net of hij er al jaren is. Al snel zit iedereen gezamenlijk te eten. Niets verbroedert zo snel als een lekkere maaltijd. Voorlopig moet Bikkel nog 6 keer per dag een kleine portie extra eten, want grote maaltijden verdraagt hij nog niet.


In no time zit hij met Carel te kroelen. Hij weet wel hoe hij een hart moet veroveren!

Welkom in je nieuwe huis, Bikkel! Wij houden nu al van je....
Thea.

4 opmerkingen:

Mevrouw Katblad zei

Hoe is het mogelijk dat mensen hun kat zo kunnen verwaarlozen. Opsluiten, dat gajes!
Dank je voor dit verhaal en veel geluk en plezier met Bikkel!

Wilma zei

Heel ontroerend verhaal. Heel veel geluk met Bikkel, maar zo te zien gaat dat prima lukken. Geweldig trouwens dat de andere twee er zo goed op reageren. Bikkel heeft zijn gouden mandje gevonden.

Katja zei

Veel geluk gewenst met Bikkel !

thea1512 zei

Bikkel is in een week tijd 6 ons bijgekomen. Hij is erg groot, dus nog veel te mager. Hij geniet zo bij ons en wij genieten van Bikkel.