vrijdag 30 oktober 2009

De nieuwe kat van de buren.

Onze bioloog was even wat "stil" de afgelopen tijd wegens de Mexicaanse griep. Tja, als je bij een bedrijf als "Naturalis" (het beroemde museum in Leiden) werkt, waar zoveel mensen in- en uitlopen, kan je wel eens een virusje opdoen! We zijn in elk geval erg blij dat Hans weer voldoende hersteld is om zijn verhaal te doen! Hier komt-ie!

Vanochtend ging ik boodschappen doen, na een week binnen te hebben gezeten. Ik moest wel want mijn eerste levensbehoeften waren op - kattenbrokjes en kattenvoer. Jullie dachten natuurlijk, bier, maar nee hoor, dat had ik nog!

Mijn overburen waren de auto aan het wassen toen ik naar buiten ging, en mijn overbuurvrouw vroeg me toen ze me zag: "heb je mijn nieuwe kat al gezien!?" Ik was stomverbaasd, want toen hun laatste kat dood ging zeiden ze: "we nemen geen nieuwe, want we zijn op leeftijd, een nieuwe overleeft ons". Ik kreeg hun kattenmand, zodat ik nu voor alledrie mijn katten een eigen mand heb...

"Nou", zei de overbuurvrouw, "kijk maar". En ze kwam met een hele mooie, piepjonge schildpad aanlopen. (Voor onbekenden van katten en het katblad: een schildpadkat is zwart, wit, rood en bruin met haartjes naast en door elkaar).

Ze zei: "Dit is de kat van mijn kleindochter. Het is een lieverd, wil alleen maar geaaid en geknuffeld worden." En vervolgens kreeg ik het katje in mijn handen geduwd. Het diertje (ik schatte haar 10 weken), keek me even aan gaf me een paar kopjes en begon vervolgens als als een gek tegen me te blazen. Mijn buren schrokken zich wild, en ik schoot in de lach. Het was overduidelijk: het diertje rook mijn schurken!

Mijn overburen hebben haar terug in de kamer gezet, en ik heb het diertje de rest van de middag niet meer voor het raam gezien. Mijn lapjeskat, die de hele straat in de gaten houdt (ze zou een top-verslaggever zijn!) wel. Zodra ze iets aan de overkant zag hoorde ik het. Mekkeren: vogels op het dak van de overburen. Blazen: het katje van de overburen voor hun raam. En het ergste: (geen grapje, echt waar!) spinnen tijdens het slapen op het toetsenbord van mijn laptop. Weliswaar eigen schuld, dikke bult, maar ik heb hele rare instellingen en wachtwoorden moeten wijzigen, een paar uur geleden!

Hans.

1 opmerking:

thea1512 zei

Fijn dat je weer bent opgeknapt Hans. Leuk dat je ook zo'n hulp krijgt op je PC. Hier worden soms hele vreemde mails verzonden ;-)