zaterdag 6 februari 2010

Ik noem hem Beer, deel 2.

Er is wel wat veranderd na mijn vorige stukje. Zoals jullie hebben kunnen lezen in het lkb van afgelopen donderdag, heb ik Beer naar het asiel gebracht en postertjes gemaakt en opgehangen in mijn buurt. Helaas heb ik hem naar het asiel moeten brengen. Ik dacht in eerste instantie dat het prima ging, dat Beer goed samen kon zijn met mijn 2 katten, Mickey en Moppie. Maar dat was niet helemaal zo. Mickey vond het allemaal prima maar Moppie trok zich meer terug, ging vaker naar buiten en at bijna niet meer. Zeker dat laatste is vreemd want Moppie is een vreetbak! Dus moest ik toch de beslissing nemen om Beer naar het asiel te brengen. Ik was ondertussen ook op de site ‘vermiste dieren registratie’ gaan kijken en daar zag ik 2 advertenties met een beschrijving die erg op Beer leken. Ik heb zowel gebeld als gemaild en kreeg na paar dagen van 1 mens een mail waarin ze schreef dat het haar kat niet was omdat hij al weer terug was (ze was vergeten de advertentie te deleten). Van het andere mens heb ik niets gehoord. Met pijn in mijn hart heb ik Beer afgelopen maandag naar het asiel gebracht. Hij was, logischerwijs, erg gespannen zodat er niet gekeken kon worden of hij een chip had. Ik ben meegelopen naar de ruimte waar hij zou komen. Wat zaten er veel katten! Zo triest om te zien. Ze zijn zo lief en mooi allemaal, ik gun ze allemaal een gouden mandje… De volgende dag kon ik bellen want dan was de dierenarts geweest zodat ik meer info zou krijgen. De medewerkster vertelde dat hij nu ingeschreven staat onder de naam Beer omdat hij geen chip had, hij geschat wordt op ruim 2 jaar, hij gecastreerd is (toen ze hem zagen dachten ze dat hij misschien niet gecastreerd was omdat hij zo’n dikke kop had) en dat hij heel lief en aanhankelijk is. Over een paar weken ga ik weer bellen om te checken hoe het gaat en of er hopelijk een eigenaar is gekomen. Nu ook maar afwachten of het ophangen van de posters succes heeft. Laten we het hopen want als kattenliefhebber wil je dat alle katten goed terecht komen.

Groetjes Jacq.

Geen opmerkingen: