zondag 28 februari 2010

Boos

Boos worden!

Ik fietste op een vrijdagmiddag een keertje naar mijn stamkroeg, over de de Jan van Houtkade. Opeens zag ik een man woedend zijn voortuin uitrennen en keihard "KSSSSTTT KSSSTTT" tegen twee doodsbange katten schreeuwen. De katten vluchtten in paniek de weg over naar het talud van de Singel. Ik stopte en riep verontwaardigd, met hevige stemverheffing: “Wat ben jij aan het doen, gek!!!!!” Verbouwereerd keek de man me aan. “Ik mag toch wel die vieze katten uit mijn eigen tuin wegjagen?” “Natuurlijk”, zei ik, inmiddels gekalmeerd. “Maar uit de tuin jagen is wel iets anders dan ze de dood injagen door ze de straat over te schelden!” De man keek me aan, wees naar zijn voorhoofd en sjokte naar binnen. Maar ik heb het hem nooit meer zien doen.

Hans

Geen opmerkingen: