vrijdag 14 augustus 2009

En de winnaar is: Katja!



Storm (hardop denkend):
Oeps, vergeten dat ik mijn ketting nog om heb... dat ik binnenshuis graag mooie sieraden draag dat hoeven mijn buren natuurlijk niet te weten... die Oscar neemt nu al een loopje met me, maar als ik zo over straat loop neemt niemand me straks nog serieus. Hoe krijg ik dat ding zo snel af... daar heb ik eigenlijk een mens voor nodig om me te helpen. O, wacht eens...




Mevrouw Katblad, joehoe, kunt u me even helpen ? Ik krijg mijn ketting niet af!



Hier ergens in mijn nek moet de sluiting zitten.... Niet ? Moet hij gewoon over mijn kop ?
Ja, hij is inderdaad prachtig, vooral met dat accent van die ene gele kraal. Heeft mijn kleine mens speciaal voor mij ontworpen, ja. Maar 't was dus niet de bedoeling dat de hele buurt daar van mee ging genieten... dus als u nu even helpt, voor u een kleine moeite.



Nou moe, u bent ook niet echt van het behulpzame soort, hè? Heeft u dan misschien nog iets lekkers tegen de honger bij u? Ook niet...nou loop dan alstublieft door, zeg ! Mijn kleine mens is veel liever dan u!

Katja.

Nou Katja, uit de vele inzendingen was het weliswaar moeilijk te kiezen, maar toch vond de jury jouw tekst het leukst! Je hebt er echt een verhaaltje van gemaakt waaruit blijkt dat je veel over Storm weet. Onze complimenten! En het verrassingspakketje komt binnenkort naar je toe hoor!

9 opmerkingen:

Annemieke zei

Wat een leuk idee! Ik ga erop broeden en hoop dat ik iets in kan sturen (ga op reis voor werk en weet niet of ik internet heb daar).

de baas zei

Nee Annemiek, geen smoesjes nu. Waar gewerkt wordt is natuurlijk ook internet. Of gaat u plantjes zoeken in de jungle?

Annemieke zei

Ik ga naar een congres en slaap op de campus daar - dus afwachten of er internet is. En of er tijd is om wat te bedenken.

thea1512 zei

Gefeliciteerd Katja. Wat een leuk verhaal heb je ervan gemaakt.

ina zei

Gefeliciteerd, Katja!
Het is inderdaad een prachtverhaal.

Annemieke zei

Gefeliciteerd Katja! Storm lijkt een stuk minder stoer nu ik dit van hem weet :)

marian zei

Nou daarmee staat onze Storm in een heel ander daglicht! Misschien kunt u hem vragen of ik nog paar leuke sokjes voor hem moet breien of een kleurig mutsje?

Katja zei

Hihihi, ik zie het nu pas. Dank jullie wel voor de complimenten ! Ja, het vergde wel enige research in de archieven om mij helemaal in Storm te kunnen verplaatsen ;-)

Wilma zei

Gefeliciteerd Katja. Het is een heel leuk verhaal!