zondag 25 juli 2010

Spif, Star, Mido en Maddy.

Toen ik zaterdagochtend Loesje en Lotje wegbracht (ze heten nu Toetie en Lady), kreeg ik bij het asiel gelijk dit clubje mee naar huis.



Ze zijn ongeveer 7 weken oud en wederom gedumpt. Ze zijn bij elkaar gevonden en komen dus waarschijnlijk uit één nestje. Het zijn twee rooitjes (met een klein beetje wit) en twee cypertjes. Van allebei een hijtje en een zijtje. Omdat ze wat prutoogjes hebben, zitten ze voorlopig even apart op de kattenkamer. Na behandeling met kamillethee en oogzalf zien de oogjes er gelukkig alweer veel beter uit.



Ik denk dat ze over een paar dagen lekker naar beneden kunnen. Ze blijven in ieder geval weer twee weekjes bij mij logeren, voordat ze geplaatst mogen worden.
Groetjes,
Wilma

9 opmerkingen:

Mevrouw Katblad zei

Weer van die schatjes gedumpt! Wat mankeert de mensen toch?
Veel succes met het vinden van een gouden mandje voor deze droppies!

Pleegmama Wilma zei

Tja, dat vraag ik mij elke keer ook weer af.
Het rooie manneke is inmiddels al gereserveerd.

Annemieke zei

Ze zijn zo schattig - ik kan me inderdaad niet voorstellen dat je ze dumpt! Het verbaasd me niets dat het rode manneke al is gereserveerd. Ze zijn allemaal heel leuk, maar die viel mij ook meteen op. Succes met verzorgen Wilma.

katja zei

Hé Annemieke, hoe zie jij zo goed welke het 'rode manneke' is dan ? :-)
Ze zijn weer superschattig, Wilma ! Wie is wie van boven naar beneden ?

Pleegmama Wilma zei

Op de krabton van links naar rechts: Maddy, Mido en Spif (die verder door het leven zal gaan als Mr. Darcy). Het rode grietje op de foto daaronder, met de geïrriteerde oogjes, is Star.

Hans zei

Wat een schatjes! Ik moet donderdag (eerder kan niet) met Cees naar de dierenarts, naast het plassen poept ze nu ook op plekken waar het niet mag. Heb al een kattenbak op die plaats geprobeerd, maar het helpt niet. Een vorig onderzoek wees uit dat lichamelijk er geen probleem is (nierstenen e.d.). Ze niest heel veel, maar heeft geen niesziekte! Ze is de baas in huis, dus heeft geen onderdanigheidsproblemen. Als het maar geen dementie (ze is bijna 17!) is! Maar daar is ze te alert, vrolijk en assertief voor. En ze eet haar buikje vol aan zacht voer, brokjes wil ze niet meer. Maar ze drijft me wel een beetje tot wanhoop. Gelukkig plast en poept ze op een marmeren- en een tegelvloer, dus dat is makkelijk schoonmaken. Wie weet wat!!!??????

katja zei

@ Wilma: achgossie, die arme Star, gaat het al wat beter met haar oogjes ?

@Hans: Snuitje plast en poept al minstens een jaar in mijn douche, wat op zich ook makkelijk schoonmaken is. Bij haar heeft het volgens mij wel met dementie te maken, hoewel ze dus ook nog wel vrolijk en alert is. Maar ik zou er ook best wel wanhopig van worden als ze het door het hele huis ging doen.
't Is niet dat ze last van stijfheid heeft waardoor ze niet goed meer in de bak kan stappen hè?

Annemieke zei

Ik had gegokt dat die Iwan-achtige het mannetje wel zou zijn :) En dat bleek te kloppen!

Sterkte met Ceesje Hans. Ik weet verder ook geen oplossing. Het zou best eens dementie kunnen zijn...hopelijk weet de dierenarts raad (of is het iets onschuldigs dat makkelijk verholpen kan worden).

Hans zei

Hoi Annemieke,

het is dus inderdaad wsl dementie!
Arm Ceesje, maar is tenslotte al 16.