zondag 4 juli 2010

Mispoes !

Zoals jullie misschien nog wel weten kwam poes Minous op zondag 30 mei jongstleden bij mij via het dierenasiel. Zij was langs de weg achtergelaten met het verzoek om goed voor haar te zorgen.
Dat heb ik dan ook vier en een halve week lang gedaan. In de eerste week ben ik ook nog even met haar naar de dierenarts geweest om te kijken of alles in orde was met haar en die bevestigde dat ze zo'n 6 tot 8 weken zwanger was en dat ze verder goed gezond was.


Inmiddels verstreek de termijn dat Minous zou gaan bevallen (een kattenzwangerschap duurt ongeveer 62 dagen). Het begon me zo langzamerhand wat erg lang te duren en daarom ben ik van de week toch maar weer even met haar naar de dierenarts gegaan. Ook zij begon te twijfelen en dus is er een röntgenfoto gemaakt. En wat schetste onze verbazing? Minous bleek helemaal niet zwanger te zijn! Ze heeft gewoon overgewicht!


Dat ze de uiterlijke kenmerken had van een zwangere poes komt hoogstwaarschijnlijk doordat ze ooit wel een nestje heeft gehad en doordat ze waarschijnlijk ook al gesteriliseerd is, want anders kan ze niet zo dik worden. Ik heb dus helaas een aantal mensen teleur moeten stellen die zich al verheugd hadden op nieuwe huisgenootjes. Zij zullen hun geduld nog even op de proef moeten stellen totdat ik weer nieuwe opvang krijg.
En poes Minous heb ik weer teruggebracht naar het asiel. Zij gaat op dieet en mag op zoek naar een nieuw mandje. Ik twijfel er niet aan dat ze die snel zal krijgen, want het is een heerlijk moppie!

Groetjes,
Wilma

3 opmerkingen:

katja zei

Nou ja zeg, wat een grap ! Mevrouw Katblad en ik hadden het er eergisteren nog over dat het wel erg lang duurde voor we bericht over de kittens kregen... Minous zal het in ieder geval wel fijn gevonden hebben, zo´n lekker privé opvangadres !

Mevrouw Katblad zei

En waarschijnlijk heeft ze ook gewoon lekker en veel gegeten? Ze zal zeker hebben genoten van dit hotel!

Annemieke zei

Haha, wat een grap! She could have fooled me - toen ik haar de eerste keer zag op de foto dacht ik ook dat ze zwanger was. Maar volgens mij is het een heel lieve poes, dus ik denk inderdaad dat het wel goed komt!