zaterdag 19 december 2009

Vreemd verschijnsel



Weet u dat het binnenkort Kerst is? Ja dat schijnt zo te zijn. En nu heeft mijn mens een raar rond glimmend ding opgehangen. Ik ben er maar even onder gaan zitten, maar wat het doel is van deze bal begrijp ik niet helemaal. Het ruikt ook nergens naar.





Eetbaar is het ook al niet en het is lelijk, en wel zo ontzettend lelijk dat je het eigenlijk niet wilt weten. En het allerergste is dat ik er ook niet mee mag spelen, maar wat denkt u nu zelf?Misschien dat ik ga proberen er tegen aan te meppen als ze slaapt.

En nu vroeg ik me af waarom mensen van die ronde dingen ophangen. Je zou denken dat het voor ons poezen is om ermee aan de haal te gaan, maar mijn mens zegt dat dit niet de bedoeling is. En nu wilde ik vragen waarom u als mens van die lelijke glimmende ronde dingen in huis haalt als je er verder toch niets mee doet. Als het nu nog om te eten was, ja dan zou ik er iets van begrijpen.




Ik hoop dat u mij kunt uitleggen wat dit nu voor vreemd verschijnsel in huis is.. Ja ja, ik weet dat u ze ook heeft. U bent toch maar een vreemd wezen om het zomaar uit te drukken; oh ja, nu vergat ik te zeggen dat hij ook nog licht geeft 's avonds.

Verder hartelijke groet van heer Bommel enneh, wanneer komt mijn column nu in uw krant?

3 opmerkingen:

Annemieke zei

Wat een geweldige foto die tweede!

mevrouw Katblad zei

Ja, Bommel kan behoorlijk appelig kijken. Maar hij wel erg lief. Wij krijgen regelmatig zijn natte neus tegen de onze... Heel speciaal is dat.

Katja zei

Ja, appelig, dat is het goede woord !