maandag 22 april 2013

Pippi en Pluis ontsnapt...

Zaterdag sliepen we uit en dat duurde voor Pippi en Pluis wat lang. We hoorden gedram tegen de louvredeuren van de keukendeur, maar het werd ook weer stil. Gelukkig???
Na een half uur waren we beneden en tot onze verrassing geen poezen in de keuken. De obstakels (volle fietstas) voor het kattenluik waren omgegooid (Pluis ontsnapte al eerder) en het luikje was niet meer gesloten maar hing naar buiten.
Het was Pluis (de drammerigste) gelukt het rode knopje van het luikje een paar duwtjes te geven zodanig dat het in de open stand was terecht gekomen.

Na wat gerammel met kattenbrokjes kwam gelukkig al gauw Pippi terug (het meeste op mensen gericht) en later ook Pluisje met de korte poten.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Wie weet een truc om het openen van het luikje te voorkomen, want ik wil de poezen niet 's nachts buiten hebben. Het zint me helemaal niet zo. Mijn vorige katten is het al die 17 jaar nooit gelukt.

Ze zijn overigens nu elke avond afgepeigerd en dus doodmoe.
Truus


5 opmerkingen:

katja zei

Dat had ik niet achter die 'kleine' Pluis gezocht! Helaas geen tips van mij voor het luikje, zouden andere merken (zonder rood knopje) degelijker zijn? Mijn buurvrouw heeft er ook een met rood knopje daar is "Romero", de zwerver, gewoon een keer doorheen geramd toen hij binnen opgesloten was per ongeluk.
Wat een prachtige foto van Pluis in de boom!

Truus zei

Een ander luikje is helaas niet zo simpel, we hebben een kunststofdeur waar je niet zomaar in kan boren.

Mevrouw Katblad zei

Wat een geweldig verhaal en mooie foto's!
De knopjes van mijn kattenluik zaten te los. Met een beetje pootwerk kregen ze de klep al snel los. Ik heb om de schuifjes beter te laten vastklemmen een AH-bonuspas in stukjes geknipt en die onder de knopjes geschoven zodat ze niet meer makkelijk van hun plek zijn te krijgen, behalve dan met een sterke mensenhand.

Truus zei

Dat ga ik ook proberen.
Ik zet nu 's nachts de kattenbak met deksel voor het luik, maar ik moet iets verzinnen dat ook werkt als we op vakantie zouden zijn.

Marit zei

Die donderstenen van mij verschuiven ook met gemak de rode en groene knopjes van het luikje. Hierdoor sluiten ze zich overdag soms per ongeluk buiten of laten ze zichzelf met opzet 's nachts naar buiten. Daar beide situaties ongewenst zijn, heb ik de truc met de bonuspas van mevrouw K. ook geprobeerd. Helaas bleek dat bij mij niet afdoende. Nu plak ik schilderstape over de knoppen, als die in de goede stand staan. Die stukjes tape kunnen vele malen gebruikt/herplakt worden en zijn tot op heden bijzonder succesvol gebleken; geen enkele knop is meer verschoven.