vrijdag 29 januari 2010

Ik noem hem Beer...





Er is weer een nieuwe kat bij mij in de tuin sinds een maand. Ik weet niet hoe hij heet en hoe oud hij is maar ik noem hem Beer omdat hij zo'n lekker bol koppetje heeft, zodat ik hem automatisch Beer noem. Hij ziet er weldoorvoed uit dus ik neem aan dat hij ergens een baasje heeft. Maar ik zie hem continu in mijn tuin zitten en hij komt ook door het kattenluikje naar binnen om het eten van Mickey en Moppie (mijn 2 katers) op te eten. Hij slaapt zelfs 's nachts op een stoel in de gang.

Eerst was hij heel schuw maar ik kan/mag hem nu sinds 2 dagen aaien. Daar geniet hij erg van, hij knort er zelfs bij. Hij is heel relaxed naar mijn 2 katten. Als 1 van hen door het kattenluikje komt en Beer zit er vlakbij, kan hij er gewoon doorheen komen zonder dat er gemept wordt. Er is helemaal nog geen onvertogen woord gevallen. Mijn katten zijn ook tolerant naar hem.

Ik ben al naar de site van Amivedi gegaan om te kijken of iemand een zwarte kat kwijt is, maar helaas is dat niet zo. Nu ga ik maar in mijn buurt rondvragen of ergens iemand een kat mist. Mocht dat niet zo zijn, zal ik laten checken bij een dierenarts of hij een chip heeft. En zo niet, tsja dan weet ik het even niet. Ik vind het moeilijk om hem naar het asiel te brengen omdat uit onderzoek blijkt dat zwarte katten niet gewild zijn door mensen. (Dat was een tijdje terug te lezen op teletekst.) Dat gaat trouwens ook op voor zwarte honden. Zowel de zwarte kat als zwarte hond blijven het langst in het asiel en vinden dus het minst snel een nieuw baasje. Erg triest, vind ik. En ik hecht me al een beetje aan Beer en Beer een beetje aan mij dus het moet niet al te lang meer duren, anders ben ik misschien wel genoodzaakt om Beer een gouden mandje aan te bieden in mijn huis!

Ik zal binnenkort laten weten hoe het met Beer verder is gegaan!



Groeten,

Jacq.

2 opmerkingen:

Hans zei

Mooie Beer!
En gezellige Beer. Maar waar woon je?

Annemieke zei

Hij is mooi!
Ik vind zwarte katten juist mooi - bv Caja, het zwarte katje van mijn moeder is ontzettend schattig en heel mooi - die zou ik zo willen adopteren (maar mijn ouders willen haar niet kwijt, natuurlijk).