vrijdag 29 januari 2010

Doorlopende voorstelling!



Na de dood van Bacchus (foto boven), die 19 jaar mijn maatje was, ben ik Garfield gadgets gaan sparen. Bacchus had een vergelijkbaar karakter, zoals u al eerder hebt kunnen lezen in het Leidsch Katblad. Voor Garfields loop ik rommelmarkten, (kinder)vrijmarkten e.d. af. Niet alleen voor Garfields hoor, dat ter geruststelling van eventuele psychiaters onder de lezers. Ook voor trappistenbierglazen en boeken over de natuur.





Op bovenstaande foto ziet u Garfield met een gestolen stuk kaas en doet hij alsof hij van niets weet. Het stuk kaas kreeg Bacchus op zijn 18e verjaardag, die ik uitgebreid gevierd heb. Maar daarover later meer! Ik ga niet gelijk al mijn kattenkruit verschieten. In het stuk kaas zit een pieper, Bacchus heeft er heerlijk mee gespeeld.
Ik heb een boek met uitspraken van Garfield, waarvan er enkele heel erg raak en waar zijn. En waar ik in de komende tijd nog wel meer uit wel meer uit zal putten voor de weekendbijlage.


Een ervan is de volgende: Katten hebben slapen tot een kunstvorm verheven. Met een tekening van Garfield (die ik niet plaats ivm Copyright) slapend naast een bordje: Slapende kat, doorlopende voorstelling.






Lapje slaapt.....



En als je naar de foto’s van Lapje en Poema kijkt, besef je hoe waar de opmerking is. Slapende katten. Het is net als werken. Ik kan er uren naar kijken.



Poema slaapt....

Hans.

2 opmerkingen:

Katja zei

Die foto van Bacchus stond al eens eerder in het katblad. Ik vind het één van de mooiste kattenfoto's die ik ooit gezien heb !

Annemieke zei

Bacchus lijkt een beetje op Elrond (onze eigen rode kater, waarvan ik hoop dat hij ook de 19 jaar mag bereiken - qua karakter lijkt hij trouwens niet op Garfield helaas).

Ik ben het helemaal eens met de opmerking dat katten slapen tot een kunst hebben verheven. Ze kunnen het echt vol overgave doen! Vind het ook heerlijk om te zien.