zondag 23 maart 2014

Gespot in mijn buurt

Vanmiddag bij mij in de tuin. In eerste instantie zag het er uit dat de rooie aan de winnende hand was.
Maar hier volgt hij zijn tegenstanders blik en ontdekt mij achter het raam (nee, dit is niet de rubriek 'Achter het raam'!).
Waarop hij heel langzaam 
maar zeker
de aftocht blaast.
En de 'zwart-witte met de lange staart' onzeker kijkt waar hij gebleven is.
Is de kust echt wel veilig?
Het is me vandaag eindelijk eens gelukt om de rode kater die de laatste tijd steeds vaker hier door de tuinen zwerft op de foto te zetten. Waardoor ik de foto's kon vergelijken met foto's die ik in de zomer van 2010 maakte van een ontzettend magere jonge kater die ik toen een paar keer in mijn tuin had gezien. Die kat heb ik de afgelopen jaren alleen af en toe een paar straten verderop wel eens zien lopen. Maar pas sinds een half jaar heeft hij die enorme katerwangen ontwikkeld, terwijl hij nu al minstens 4 jaar oud moet zijn. Daarom twijfelde ik of het wel dezelfde kat kon zijn. Maar nu ik de foto's vergelijk, kan het eigenlijk niet anders dan dezelfde kat betreffen:
 
het ovale 'rozet' (bullseye) in het cyperse patroon is precies hetzelfde van vorm.
Hetgeen dus betekent dat het geen zwerver is maar een 'bewust' ongecastreerde kater (want vier jaar geleden liep hij met een bandje om). Tja, het kan inmiddels natuurlijk wel een zwerver geworden zijn. Net als die andere kat die ooit, toen ie nog jong en schattig was, met zijn bandje om in mijn tuin rondhing. Bij nader inzien....wie weet komen ze wel van hetzelfde adres. Blijkbaar mensen die denken dat je een kater 'tam' houdt door hem een schattig bandje om te doen...
 
Trouwens, die zwartwitte Langstaart zie ik pas een paar weken lopen, maar is ook niet gecastreerd...
 
Katja

1 opmerking:

Ma Tok zei

Wat jammer dat iemand die katers zo aan hun lot overlaat door hen niet te laten castreren.