maandag 3 maart 2014

Geen bed meer voor mij

 
U ziet het. Ik maak geen gebruik meer van het bed. Het was me toch iets teveel gedoe. Mijn mens is nogal bewegelijk en dan stoort mij dat in mijn slaap. Als ik dorst kreeg midden in de nacht, moest ik het hele huis doorkruisen naar de drinkbak. En het zelfde verhaal voor een bezoek aan de bak. Daar had ik niet zoveel zin meer in. Dat slapen op bed is wel aardig maar wordt zwaar overschat. Het zou beter zijn als dat bed in de keuken zou staan. Maar daar piekert mijn mens niet over.
Ik heb dus een nieuwe plek uitgezocht. En dat bevalt prima. En kennelijk vindt die blaffert dat ook.
Ik word daar nou zo moe van. Altijd doet hij een goed idee van een ander na. Laat hij zelf eens iets zinnigs verzinnen. Maar ik trek me het verder niet aan. Hij doet maar.
 
Mijn mens heeft me wel gewaarschuwd. Iets van niet met vieze poten of een rug vol met bagger tegen het behang aanliggen. Als ik dat vies maak, krijg ik voorlopig geen zakgeld meer. TSSSSSSSSSSSSSS, dat krijgen we hier toch al niet. Die sukkel van een blaffert die met mij op de bank ligt , denkt dat hij nog steeds een keer zakgeld gaat krijgen. Als pup heeft hij vorig jaar een telefoonkabeltje kapot gekauwd. Toen zei mijn mens ook dat hij geen zakgeld meer krijgt voorlopig. En nu wacht de gek tot voorlopig afgelopen is. Hij weet niet eens wat zakgeld is. Eigenlijk weten we dat allemaal niet hier in dit huis. Het zal allemaal wel goed zijn
 
 
.Ik slaap de slaap der rechtvaardigen.
 
BRAM

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Nou Bram, zo te zien slaap jij heel erg lekker bij dat blafbeestje. je ligt er zeer ontspannen bij. Daar kan een mens nog een voorbeeld aannemen. Goed bedacht en lief zijn voor het blafbeestje hoor !!
Tineke

katja zei

Wow Bram, dat jij dat durft, zo vlak naast een zo'n vervaarlijk blafbeest slapen!;-)
(Of is dat eerder dapper van het blafbeest?)

Truus zei

Op de bovenste foto zien jullie er heel relaxed uit, gezellig ook.
Niet alsof je het erg vindt van dat blafbeest of sliep je zo diep dat je hem niet door had??

Mevrouw Katblad zei

Bram, je bent een held!

Bram zei

Uhm tja. Het is misschien wel een beetje genant allemaal. Maar wij katten en de blafferts leven en slapen hier allemaal goed met/bij elkaar. Ik weet het...het is afwijkend gedrag voor een echte kat.Wij gaan ook mee met de blafferts uitlaten.Als we zo bij elkaar liggen, zegt mijn mens vaak dat dit haar echte rijkdom is. En dat snap ik dan weer niet. We doen gewoon wat we doen

Ma Tok zei

Bram, ik vind je geweldig!

Wad Woord en Wol zei

Nou Bram, ik heb ook twee echte katten in huis en zij slapen ook het liefst bij de blaffert. Dus je toont toch redelijk normaal gedrag zou ik zo zeggen.