zondag 29 januari 2012

Een dief in de nacht

De eerste dag van mijn ziekbed had ik medicijnen nodig, maar ik kon natuurlijk niet lopen. Dus had ik mevrouw Katblad gevraagd of zij de medicijnen voor me wilde ophalen. Behalve de medicijnen bracht zij ook een overheerlijk stuk bijzondere oude kaas mee. Ik heb er dagen mee gedaan, iedere dag wat fliebertjes (of brokjes beter gezegd, fliebertjes snijden van zo een brokkelkaas gaat niet). Ik had een keer de kaas vergeten op te ruimen, maar omdat bewegen nog erg moeilijk was liet ik het er maar bij. Mijn katten lusten toch geen kaas en zekere geen oude. Midden in de nacht werd ik echter wakker en ik dacht bij mezelf: “wat hoor ik toch een raar gerasp?”. Het bleek Ceesje te zijn, die opeens kaas wel lekker vond. Ze zat met smaak de kaas af te raspen. Helaas voor haar heb ik het afgepakt, een stukje bijgesneden en opgeruimd. Maar de volgende dagen heeft ze wel telkens een brokje gekregen.



















Hans


1 opmerking:

de redactie zei

Ja, schaap, geit, koe! Perfecte combinatie, ons aangeraden door de Kaasproever Japekop.
Lachen!