donderdag 2 februari 2012

Thijs zoekt huis

Thijs, de rode kater zoekt een nieuw gouden mandje. Hij is ongeveer 6 jaar en graag buiten.
Hij is nu al tijdje veel in mijn tuin en slaapt af en toe in mijn fietsmandje dat aan het stuur hangt. Het baasje, Simone, heeft geen kattenluikje (mag niet van de huisbaas) en doordat zij hele dagen werkt, is het voor Thijs niet prettig om niet te kunnen kiezen of hij binnen of buiten wil zijn. En daarom wil hij niet meer bij haar wonen. Ze moet hem ophalen in kattenmand en zodra hij de kans krijgt, ontsnapt hij naar buiten en laat zich niet meer zien.

Binnen is hij superlief weet ik van het baasje. En ik merk ook nu hij mij wat langer kent, dat hij heel aanhankelijk is en graag kopjes geeft en ondertussen allerlei soorten miauwtjes laat horen. Heel erg leuk en aandoenlijk. Ik kan hem echt niet erbij hebben, aangezien ik al twee katers heb en die moeten hem helemaal niet. Mijn Mickey durft zelfs niet meer achterom door het luikje te komen als Thijs in de tuin is.

En buiten is hij echt het mannetje, zoals veel katten: binnen erg lief en buiten een dondersteen.

Ik hoorde van Simone dat ze binnenkort gaat verhuizen en een appartement heeft gekocht op de vierde etage. En dat betekent dat Thijs helemaal niet meer naar buiten zou kunnen... Dat is geen optie natuurlijk.
 
Wie wil deze prachtige en lieve kanjer?? Ik hoop van harte dat hij een gouden mandje vindt bij lief baasje die zijn/haar best doet om Thijs een aangenaam leven te geven.
 
Hier wat informatie die Simone over Thijs gaf:
 
Thijs is een jaar of zes. Kwam vier jaar geleden zomaar aangelopen bij een vriendin en heeft daar een week voor de deur gezeten. Op zoek gegaan naar zijn baasje, maar niemand die hem als vermist had opgegeven. Dus had ik 'm in huis genomen. In het begin moesten we erg aan elkaar wennen en elkaar een beetje leren kennen. Want Thijs heeft wel een gebruiksaanwijzing. Zo kan je hem bijvoorbeeld niet op zijn buik aaien, want dan haalt hij uit en goed ook. Maar als je dat eenmaal weet is het de liefste kat die je je maar kan wensen! Erg aanhankelijk en vindt het heerlijk om schoot te zitten. Hij is gek op brokjes, maar het liefst eet hij whiskas maaltijdzakjes. Ook snoept hij weleens van mijn chocoladetoetje mee. Vindt hij lekker!
Thijs gaat graag naar buiten en wil dan ook graag laten zien dat hij de baas is. Hij gaat helaas niet zo goed met andere katjes samen.
Al met al een superlief beest, dat graag alle aandacht opeist!
 
Jacq.
 

4 opmerkingen:

Ma Tok zei

Wat een leukerd! Maar dus wel een kat die de enige in zijn soort in huis moet zijn.

Jacq. zei

Ik weet niet of Thijs de enige thuis wil zijn. Simone heeft nog een kat(is binnenkat)en zij vertelde mij dat hij haar begroet als hij binnen komt. Zodra hij buiten is,kan hij vechtersbaas zijn.

Jacq. zei

Het heeft heel lang geduurd voordat Thijs haar een beetje kon accepteren. Door haar is Thijs ook veel vaker naar buiten gegaan.
Ze gaan nu wel samen door 1 deur, maar daar is ook alles mee gezegd. Ze zullen nooit lekker bij elkaar liggen. Heel af en toe likken ze elkaar, maar dat komt maar zelden voor. Misschien komt het ook wel omdat zij nog heel erg speels is. Hoe die bij andere katten is, zou ik niet weten eerlijk gezegd.

Dit is het antwoord dat ik kreeg van Simone op mijn vraag of Thijs met andere katten samen kan in huis.

Inge zei

Hij is prachtig!
Ik duim voor een gouden mandje voor hem.