donderdag 26 januari 2012

Hoe dwarsboom je iemand?

Ik heb weer eens een paar weken plat gelegen met een zware jicht aanval. Aangezien traplopen dan onmogelijk is, slaap ik op de bank in de woonkamer. Bijkomend voordeel is dat ik daar mijn laptop en mijn TV heb. Bij de vorige aanval (minder erg dan deze) had ik heel veel hulp van de katten. Traden de poezen toen op als therapeuten in de vermaarde ‘Poezendiecks podotherapie’ maatschap, deze keer wisten ze me, vooral in de eerste week, met zichtbaar genoegen te dwarsbomen, zoveel ze maar konden. Vooral Poema spande de kroon.

De dagen dat ik niet overeind kon komen dacht ik "Ik ga lekker schaatsen kijken, o.a. EK allround" Niks daarvan. Mijnheer gaat pontificaal op de laptop zitten om langdurig aan zijn persoonlijke hygiëne te werken.

"Zit ik in je beeld, baasje? Nou, pech gehad dan". Dus me maar met letterlijk pijn en moeite opgericht om Poema weg te jagen, die met frisse tegenzin wegging.












Eergisterennacht kon ik niet slapen, waarschijnlijk omdat ik al zo verschrikkelijk veel geslapen heb dat het niet meer zo hard nodig is. Dat betekent nu Australian Open kijken op Eurosport. Op de tweede foto ziet u hoe dat gaat.

Een groot zwart silhouet tussen mij en de TV, dat bij het maken van een foto met flits blijkt te besaan uit een wel voldane Poema, die opgeschrikt door de flits keihard miauw schreeuwt. Dat betekent: "Eten, en snel een beetje!". Nou is het mijn beurt (met dwarsbomen): "Mooi niet om 4 uur ‘s nachts!!!".
Maar even later besluit Poema zijn vertrouwde plekje op te zoeken om me vergenoegd gade te slaan, dat maakt alles weer goed.


Hans

5 opmerkingen:

Nathalie zei

Hoi meneer de Bioloog, ik hoop dat het al weer een beetje beter met je gaat! Katten kunnen idd soms geweldig goed voor je zorgen en af en toe echt in de weg zitten :-). Veel beterschap en ik hoop je snel weer te zien.

de hoofdredacteur zei

Ondanks alles Hans, wat een mooie kat is die Poema! Lijkt heel erg op onze Japekoppie....
Sterkte met alles en bedankt voor dit bijzondere verhaal!
(De uitslagen van e.e.a. kun je natuurlijk ook in de krant lezen, toch?)

Jacq. zei

Haha, wat een leuk verhaaltje! Ja, katten blijven eigen-wijs. Sterkte verder, Hans!

katja zei

Een kat is toch ook veel interessanter om naar te kijken dan al dat gesport!

Inge zei

Als je nu een leuk programma had aangezet, op animal planet bijvoorbeeld en dan iets met vogeltjes ofzo dan had Poema vast gezellig met je meegekeken!