zondag 3 juli 2011

Ik wil ook een afdakje !

Het afdakje boven de bungalette was oorspronkelijk voor een kattenbak in mijn tuin in de ijdele hoop dat er eentje binnenhuis niet meer nodig was. Toen de kattenbak weer naar binnen ging, bleek het grootste probleem waarom Ceesje er naast ging plassen niet een beginnende dementie, want dat heeft ze om de dooie duvel niet! Het probleem zat hem in de angst voor het deksel, waarschijnlijk omdat ze een keer een mep van een van de anderen gehad heeft terwijl ze op de bak zat en dat niet heeft kunnen aan zien komen. Sinds het deksel verwijderd is, is  ze (bijna, een ongelukje daargelaten) weer helemaal zindelijk. Sindsdien stond het deksel doelloos op zijn kant in de tot dan toe eveneens overbodige schuilhut. Nadat de schuilhut naar mevrouw Katblad verhuisd is, staat het kattenbakdeksel buiten te wachten tot ik eens naar het grofvuil ga. Dat is hoog nodig, maar om alles mijn huis en tuin uit te sjouwen heb ik wel een bestelbus nodig.
Lapje was afgelopen week lekker aan het klooien buiten totdat plotseling de bui losbarstte. Toen bleek het deksel opeens van nut: Lapje sprong van de schutting en ging op haar gemak wachten tot de bui wat minder werd.

Heel veel geduld had ze niet, want vrij snel kwam ze ondanks de regen naar binnen om lekker bij me op de bank op te gaan drogen.
Of het haar al dan niet beviel, weet ik niet, maar ik heb later geen van mijn haarfabrieken er gebruik van zien maken.

Hans

Geen opmerkingen: