maandag 11 april 2011

Mama Knorretje en haar kits

Het kittenseizoen is heel vroeg begonnen dit jaar.
Woensdag 30 maart, toen wij allemaal in de ban waren van de verdwijning van de Boez, ging bij mij de telefoon. Het asiel. Die middag zouden een moederpoes met vier kittens binnen gebracht worden, afstandskatjes, of ik ze onderdak wilde bieden. Natuurlijk zei ik daar geen nee tegen. Een paar uur later kon ik ze al ophalen.
De kittens zijn geboren op zaterdag 26 maart jl. Het zijn drie rooie knulletjes en een lappengrietje.
Mama Knorretje is heel erg beschermend en zorgt enorm goed voor haar kits.
 
Tot nu toe komt zij maar éénmaal per dag uit de bench om te drinken en om naar de bak te gaan. Verder waakt zij als een tijgerin over haar kroost.
 
 
De kittens doen het erg goed en groeien als kool. Voor alle vier de kittens heb ik al nieuw personeel. Ze gaan per twee geplaatst worden, dus dat is heel fijn.
 
 
 Wilma

5 opmerkingen:

ina zei

Wat een dotjes zijn het weer.
Fijn dat ze al personeel hebben en dat ze 2 aan 2 bij elkaar kunnen blijven.
Mama Knorretje ziet er trouwens ook nog erg jong uit.

mw. Katblad zei

Wat een heerlijke droppies! En die ogen van de mams! Prachtig!
Heeft zij ook al een nieuw huis?

Hans zei

Heel fijn dat ze nieuw personeel hebben. Hoef ik me niet schuldig te voelen geen rood katertje te nemen ivm met de (tijdelijke) adoptie van Mees, waar de beslissing is gevallen (ik wou een ander spreekwoord gebruiken (de kogel etc), maar dat vind ik o0ngepast nu, na de gebeurtenissen van zaterdag op nog geen 15kilometer van mijn huis.

Annemieke zei

Wat een schatjes! Geen wonder dat ze snel geplaatst zijn. En mama poes is inderdaad ook mooi.

Inge zei

Mama is een plaatje!

Wat een heerlijkheden allemaal, ik hoop dat je super geniet!