dinsdag 5 april 2011

Dierenambulance

hallo annemarie,
wat heerlijk dat de boez weer terug is, niets zo erg als je katje kwijt zijn, en niet weten hoe of wat.
knuffel hem maar flink!
ik werk nu bijna 18 jaar als vrijwilliger op de dierenambu, en ik wil je graag wat vertellen over de gang van zaken daar.
binnengekomen katten worden standaard gecontroleerd op chip.
hebben ze geen chip, dan controleren we of ze in het vermisten-boek staan.
als we een chipnr hebben gevonden, dan geven we die idd niet door aan andere organisaties.
los van het feit dat dat, zeker in de zomer, te tijdrovend is, heeft dat ook niet veel nut.
we gaan gewoon op internet met het chipnr de gegevens ophalen, en nemen vervolgens contact op met het baasje.
frustrerend is wel dat de gegevens soms niet zijn doorgegeven bij verhuizing ed, dan wordt het voor ons ook moeilijk.
als de eigenaar alle mutaties heeft doorgegeven en dus bereikbaar is, nemen we gewoon contact met hem op.
verder blijven dode katten hier altijd minstens drie weken in de vriezer liggen.
we hebben niet de ruimte om ze langer te bewaren.
alerte baasjes hebben zo ruim de tijd, en de mensen die na twee mnd hun kat eens als vermist opgeven, tja.....
de gegevens van vermiste dieren blijven drie mnd in het boek staan, dat klopt.
maar als je wil dat je kat er langer in blijft staan, is het een kwestie van een belletje, dan vernieuwen we de gegevens weer, en gaan de drie mnd opnieuw in..
ik hoop dat ik eea wat duidelijker heb kunnen maken.
heb je vragen, stel ze gerust.
vriendelijke groeten, en vele kroeltjes voor je poezen! :)
rieneke.

2 opmerkingen:

ina zei

Dit klopt, dat kan ik uit eigen ervaring zeggen. Wij zijn netjes gebeld toen onze Murphy dood langs de weg was gevonden, en we mochten hem ook nog zien, ontdooid en in een mandje gelegd. Hoe erg het ook was dat Murhy dood was, alles is beter dan de onzekerheid, je blijft hopen en zoeken en je kunt het niet afsluiten.

Anoniem zei

Je kunt het chipnummer van je haarfabriek ook doorgeven aan St. Chip dat zit in Tilburg op tel. nr. 040-2869492. Je moet (mag) ook het telefoonnummer van je dierenarts opgeven in geval je zelf niet bereikbaar bent. Of is dit al bekend nieuws? Beter twee keer dan helemaal niet. (Ik heb voor alles mijn mondje klaar, vermoeiend he?)