woensdag 16 maart 2016

Nepeta cataria of toch...?

Ik wilde trots mijn zaailingen tonen van de meterhoge nepeta cataria (wild kattenkruid) die ik vorig jaar in een pot in de tuin had, maar bij fotograferen viel me op de de grootste exemplaren (achteraan op tweede foto) toch ernstig op vingerhoedskruid beginnen te lijken...

Bah, wat een tegenvaller! Het was natuurlijk ook al wel bizar dat de katten de zaailingen nog niet ontdekt hadden terwijl ik toch ook ooit dit verschijnsel in mijn tuin had.


Ik moet zeggen dat ik het verbazingwekkend vond dat de 'zaailingen' (in de pot van de grote cataria van vorig jaar) de winter overleefd hadden, maar weet dit aan de zachte winter en het feit dat ze in een pot stonden en niet in de koude natte grond.

Nou ja, dan maar hopen dat de door mij vorig jaar geoogste zaadjes (die ik nog zaaien moet) wel wat exemplaren voor de Kruidentuin gaan opleveren.










Katja

4 opmerkingen:

Mevrouw Katblad zei

We blijven hopen! Ik heb nog geen ontkiemde digitalis in de tuin gezien...

Ma Tok zei

Wat een pech! Maar die bewaarde zaadjes gaan het vast wel doen.

Laila and Angel Minchie zei

Oh how we wish our mum would grow us some wild catnip!

katja zei

@Laila and Minchie Hi :-) In the next post you can see the catnip plant of last year, but this year I'm not sure whether these are seedlings of that plant or from an entirely different (poisonous) plant...

@Mevrouw K: nee, in de tuin ook nog geen kiemplanten van digitalis gezien, maar deze plantjes staan er al vanaf het najaar...