woensdag 28 november 2012

Tragische ontwikkeling in ziekenboeg nr 5...

Vorige week zondag schreef ik dat de nieuwe logé van "Katblad-schuilhut" nr. 5 in de ziekenboeg van asiel Stevenshage het 10 weken oude poesje Marina was (genoemd naar de burgemeester van Kaag en Braassem). Zij had nadat zij van de straat was gehaald eerst al een paar dagen bij de dierenarts moeten doorbrengen wegens ernstige uitdroging en benauwdheid, waarschijnlijk door niesziekte.
Toen ik afgelopen zondag weer in het asiel was, dit keer met camera om de kleine meid te kunnen fotograferen voor de bijlage, hoorde ik dat zij het helaas niet gehaald had. Zij was een paar dagen daarvoor ingeslapen omdat zij steeds verder verslechterde, niet at en het erg benauwd had.

Het hokje is inmiddels al wel weer bewoond door een ander katje, daarover volgende keer meer (dit beestje zag er zo tierig uit, dat ik daar wel op durf te vertrouwen).

Ik heb even getwijfeld of ik de katjes waarvan ik nog geen foto's en/of verhaal heb wel moet noemen in deze berichtjes. Maar bedacht toen dat het idee van het 'volgen' van de Katblad-adoptiehokken ook tot doel heeft om de lezers een idee te geven van wat er zich allemaal in een asiel afspeelt met betrekking tot de opvang en plaatsing van de katten.
Het Leidsch Katblad sponsort twee hokken: één in de hal met de katten die 'gereed zijn voor plaatsing' en één in de ziekenboeg, een onderdeel van de quarantaine, speciaal bestemd voor zieke katten (dit is een kamertje vlak naast de dierenartskamer en kijkt uit op de centrale hal, zodat deze katten extra in de gaten gehouden kunnen worden). De in de ziekenboeg opgenomen katten zitten hier natuurlijk niet voor niets, het komt met enige regelmaat voor dat een opgenomen dier zo ziek blijkt te zijn dat het teveel lijdt en dat er geen uitzicht is op een 'dierwaardig' leven.
Gelukkig geldt voor de meeste katten in de ziekenboeg dat ze er bijvoorbeeld zitten vanwege niesziekte en dat ze na wat zalfjes en pilletjes er weer helemaal bovenop komen.

In hok nummer 14 in de kattenhal zit nog steeds Mauw-mauw, van wie ik ook eens foto's moet maken!

Katja

1 opmerking:

Mevrouw Katblad zei

Uitstekend gedaan, Katja! Het hoort er inderdaad allemaal bij, al loopt het soms niet goed af....