zondag 9 mei 2010

Wie is 'Sprietje' ?

Via via kwam ik op het Leidsch Katblad, en omdat ik sinds een paar weken dagelijks een ontbijt-kat erbij heb maar niet weet wie hij is en van wie, dacht ik het LK maar eens te mailen. De ontbijt-kat (intussen ook diner-kat) komt hier vrijwel elke ochtend al heel vroeg (vanaf 5.30 uur) de boel op stelten zetten en het bakje overheerlijke brokjes (ja, hij heeft een goede smaak) van mijn kat Scooter verorberen. Dat hij alles in razend tempo opeet is tot daar aan toe - hij is nogal dun maar niet onverzorgd en mager, dus ik voer hem maar wat bij - maar hij maakt 's ochtends heel vroeg al zo'n kabaal om zijn komst en aanwezigheid kenbaar te maken: daar gaat je nachtrust.
Vanwege zijn uiterlijk heb ik hem Sprietje gedoopt.
Zojuist mocht ik foto's van hem maken:












































Als ik met de hond wandel, zie ik Sprietje wel eens: in het parkje aan de Ir. Driessenstraat tussen Uiterstegracht en Vestestraat en ook op de Herengracht heb ik hem al gespot. Wie kan mij vertellen wie Sprietje is? Heeft hij een gezellig baasje van wie hij Lekker Eten krijgt (net zo lekker als hier, ik kan de zakken Royal Canin bijna niet aanvoeren zo snel gaat het)? En ook een Uitbuik-bank voor daarna? Gelukkig kunnen Scooter en Sprietje het samen wel goed vinden, tot Sprietje te opdringerig wordt en Scooter hem een lel verkoopt (met ingetrokken nagels, hoor).

Groet en dank, en succes met het Katblad,
Marguerite

3 opmerkingen:

Annemieke zei

Ik ken hem niet (maar woon dan ook niet in Leiden). Hij ziet er goedverzorgd uit - inderdaad wel mager (misschien een lintworm?), maar verder OK.

ina zei

Hij lijkt een beetje op de kleine rooie, die was aangereden. Hoe gaat het daar trouwens mee?

Hans zei

De kleine rooie heeft meer wit.