donderdag 18 februari 2016

Ingekomen stuk

Mijn naam is dus Filipe, ik ben de kat van de onderbuurvrouw van deze flat. Naast mijn vrouw- en man-mens heb ik ook nog een andere soortgenoot als huisgenoot. Zij is echter zo dik, dat ze niet alleen de trap op of af kan. Ik daarentegen hou er van om overal heen te gaan, dus ook naar de flat van mijn bovenburen. Die bovenburen zijn rare gasten, vooral als het erg laat in de avond is laten ze van zich horen, maar dan lig ik meestal al op mijn kleedje. De laatste weken is die gringo er ook weer, hele aardige vent, want elke keer als ik languit op de trap lig en hij komt langs dan krijg ik knuffels. Eerst moest ik er even aan wennen, want normaal gesproken gebeurt dat nooit, meestal moet ik op tijd wegwezen, anders stappen ze gewoon op mijn staart of schoppen ze me de trap af...maar de gringo is altijd aardig en kroelt me overal. Hij maakt daarbij hele gekke geluiden die ik nog nooit heb gehoord, kan hem niet echt verstaan, niet dat het me uitmaakt, zolang hij me maar aait en aandacht geeft.
De laatste keer kwam hij de trap op en kreeg ik weer wat aandacht...hield hij er na een paar aaien opeens mee op! Was voor mij niet genoeg, dus ben ik hem achterna gegaan en toen ik hem inhaalde bij zijn voordeur ben ik gewoon mee naar binnen gelopen. Ik heb mijn ogen uitgekeken daar, een echt kattenparadijs! Ik hoef me daar geen zorgen te maken dat ik dingen kapot of vuil maak ... sterker, ik ben nog steeds mijn pootjes aan het wassen!
Toen ik daar een half uurtje had rondgestruind kreeg ik opeens iets lekkers aangeboden...nooit eerder geproefd...iets zachts en geels, beetje zout maar ook een melk smaak...scheen die gringo meegenomen te hebben uit zijn thuisland...gelukkig werd het vertaald voor me door een van de andere bewoners die tegen hem zei: Dê Filipe também não saborosos queijo holandês, caso contrário, ele nunca vai embora! Ik heb het toen snel opgegeten en maar snel weggegaan, gewoon om te bewijzen dat ik best kan luisteren!
Volgende keer zal ik mijn huisgenoot introduceren...als ze tenminste naar buiten kan komen!

Onderstaande (bovenstaande - red.) foto werd van mij gemaakt toen ik werd opgepakt door die gringo. 

Ingestuurd door Jurjen

2 opmerkingen:

Ma Tok zei

Zo Felipe, jij boft maar met die gringo die boven je woont. Kreeg je zomaar iets heel lekkers van hem. Als ik het goed heb begrepen was het een stukje kaas.

katja zei

Hé Felipe, leuk om je te zien in de bijlage! Kan jij daar vanuit je eigen flat ook naar buiten of is alleen het trappenhuis toegankelijk? Ik ben ook benieuwd of het dikke huisgenoot naar buiten te lokken!